TECHNIK REKLAMY
Nauka w technikum trwa 5 lat i obejmuje dwie kwalifikacje:
PGF. 07 - Wykonywanie przekazu reklamowego - egzamin odbywa się pod koniec klasy III.
PGF. 08 - Zarządzanie kampanią reklamową - egzamin odbywa się po I półroczu klasy V.
Praktyka zawodowa dla uczniów realizowana będzie w klasie trzeciej i czwartej ( po 140 godzin
w danym roku, przez 4 tygodnie).
Szkoła posiada nowoczesną pracownię multimedialną, pracownię rysunku i fotografii,
w której uczniowie odbywają zajęcia z przedmiotów zawodowych.
Wybierając ten kierunek, uczeń poznaje elementy marketingu, zgłębia tajniki organizacji i psychologii reklamy, zasad public relations, podstaw grafiki komputerowej i fotografii.
Technik reklamy to bardzo ciekawy, przyszłościowy zawód, szczególnie w czasach błyskawicznego rozwoju multimediów, Internetu, mediów społecznośicowych. Łączy w sobie wiele elementów: wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, graficzną, psychologiczną, a także językową. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej i poszukiwanej pracy
w szeroko rozumianej reklamie, marketingu, sprzedaży, public realations – które są obecnie nieodłączną częścią współczesnej gospodarki rynkowej.
Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik reklamy jest przygotowanie absolwenta
do projektowania i wykonywania usług reklamowych, tworzenia własnych, kreatywnych projektów, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami i produktami reklamowymi.Technik reklamy bada rynek potencjalnych odbiorców reklamowych i gromadzi o nich informacje. Prowadzi rozmowy
z potencjalnymi klientami i doradza przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z usług reklamowych. Promuje oferowane usługi reklamowe, gromadzi informacje o firmach konkurencyjnych, zajmuje się mediami społecznościowymi, itp.
Przedmioty zawodowe:
- podstawy reklamy,
- stosowanie technik wytwarzania elementów przekazu reklamowego,
- planowanie kampanii reklamowej,
- posługiwanie się zasadami tworzenia przekazu reklamowego,
- wykonywanie projektów reklamy,
- realizowanie kampanii reklamowej,
- dokonywanie analizy skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
- język angielski zawodowy,
- bezpieczeństwo i higiena pracy.
Absolwent tego kierunku ma możliwość zatrudnienia w:
pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
- pracownik działu kreatywnego,
- autor tekstów i sloganów (copywriter),
- projektant grafiki (art designer),
- pracownik działu produkcyjnego,
- pracownik działu planowania publikacji,
- pracownik działu badań rynkowych;
działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
- specjalista do spraw marketingu,
- specjalista do spraw reklamy,
- specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations),
- social media manager (zarządzający mediami społecznościowymi);
biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
- pracownik biura reklamy,
- akwizytor.